Урок . Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт

Про матеріал
План уроку " Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт ". Додаток до презентації
Перегляд файлу

Тема: «Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт»

Мета: поглибити знання учнів про український алфавіт, , навчити відрізняти звуки від букв; формувати загальнопізнавальні вміння звуко-буквеного аналізу, порівнювати одні букви, звуки з іншими та робити висновки, розвивати вимову та слухову культуру, дикцію; виховувати в учнів почуття поваги до видатних українців.

Тип уроку:      урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань.

Обладнання:   опорні схеми «Знаки письма», «Український алфавіт».

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

IІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

1.Творча робота з продовженням

Прослухати початок лінгвістичної казки. З’ясувати основну думку

висловленого. Закінчити народний твір.

Було це дуже давно. Жили собі в незвичайному царстві звуки. Усе було б добре, коли б у їхньому царстві панував закон-порядок. Незадоволені ставали звуки від того, що вимовляли їх, як кому заманеться, а букв тоді ще не було. Під час виборів царя голосні і приголосні посварилися. Вирішили тоді голосні покинути царство.

А в той час у поселенні приголосних стався страшний переполох: замість слів виходили якісь дивні звукосполучення. Зрозуміли приголосні, що без голосних їм не обійтись, почали розшук. Порозвішували по всіх містах намальовані на папері слова: «Ш…н…вн… Г… л…сн…! Пр…с…м… в…б…ч..нн… . П…в…рт…йт…с… . Ч…к……м… .» (З журналу).

2.Робота з опорними схемами «Український алфавіт», «Знаки письма»

Небуквені (дефіс, пропуск між словами, знак переносу, апостроф, знак наголосу)

Розділові знаки (крапка «.», три крапки «…», дужки «( )», знак питання «?», крапка з комою «;», лапки «“”», знак оклику «!», двокрапка «:», тире «—»)

2.Бесіда

Питання за матеріалом таблиці:

  1.     Яка різниця між звуком і буквою?
  2.     Що ми називаємо алфавітом?
  3.     Зі скількох літер складається азбука?
  4.     Яка мовознавча наука вивчає систему умовних знаків для передачі звуків на письмі?
  5.     Що нового ви дізналися про знаки письма?

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Дослідницько-пошукова робота

За допомогою словників (тлумачного, синонімів, етимологічного) з’ясувати походження і значення слів графіка, орфоепія, орфографія. Записати визначення в зошити.

VI. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення загальнопізнавальних і творчих умінь з теми

1.Пошуково-вибіркова робота

2. Вправи творчого характеру

-Пригадати й записати в алфавітному порядку вулиці вашого села.

-Продовжити відповідь Петрика, записуючи однорідні члени в алфавітному порядку. У виділених словах назвати букви і звуки.

  1.     Найбільше з прочитаних творів мені подобаються…
  2.     На уроці з історії вчитель розповідала про таких героїв Великої Вітчизняної війни: …
  3.     …………………………………… сприяли розвиткові науки та техніки.

3. Робота з підручником

Виконання вправи                за завданням підручника

 

VII. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок

Подумати і дати відповіді:

  1. З якими новими поняттями ви познайомилися на уроці?
  2. Для чого слід знати порядок розташування літер в алфавіті?

VIII. Підсумок уроку

IX. Домашнє завдання

 

docx
Додано
13 травня
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку