Інтегрований урок з ЯДС і української мови " Звірі, або ссавці. Змінювання іменників за числами".

Про матеріал
Інтегрований урок з предмету Я досліждую світ і української мови з теми " Звірі, або ссавці. Змінювання іменників за числами". Мета уроку: ознайомити з характерними ознаками звірів, їх різноманітністю, зовнішньою будовою; вчити розрізняти звірів серед інших тварин, проводити порівняльну характеристику, описувати їх за планом; закріплювати уміння знаходити іменники, визначати їх рід, вчити змінювати за числами; розвивати мовлення, спостережливість, прагнення більше дізнатися про тварин, вміння аналізувати і узагальнювати мовні явища; сприяти природо дослідницькій роботі учнів; виховувати співчутливе ставлення до звірів, любов до природи і рідної мови.
Перегляд файлу

1

 

Теми інтегрованого уроку з предметів: 

Я досліджую світ. Звірі, або ссавці.

Українська мова. Змінювання іменників за числами.

 

Мета. Ознайомити з характерними ознаками звірів, їх різноманітністю, зовнішньою будовою; вчити розрізняти звірів серед інших тварин, проводити порівняльну характеристику, описувати їх за планом; розкрити зміст поняття «ссавці»; закріплювати уміння знаходити іменники, визначати їх рід,  вчити змінювати за числами; розвивати мовлення, спостережливість, прагнення більше дізнатися про тварин, вміння аналізувати і узагальнювати мовні явища; сприяти природо дослідницькій роботі учнів; виховувати співчутливе ставлення до звірів, любов до природи і рідної мови.

 

Обладнання: картинки, кубик, картки із словами, медіа проектор, комп’ютер.

 

І. Емоційне налаштування на урок.

1. Вправа «Усмішка»

Якщо посміхнутися перехожому-він посміхнеться у відповідь.

Якщо посміхнуться небу і сонцю-розійдуться хмари.

Якщо посміхнуться Всесвіту- трапиться щось казкове.

Давайте посміхнемося губами, долонями, очима, серцем.

 

  1. Вправа «Очікування».

-      До яких уроків приготувались?

-      Що ми вивчаємо на них?

-      Чи знадобляться у житті знання отримані на цих  уроках?  

-      Що ви очікуєте від такого уроку? Як ви гадаєте, яким він буде?  

-      Сьогодні до нас на урок завітала пані Природа. Вона теж висловила свої очікування.

-      Вона сподівається, що цей урок навчить вас висловлювати свою думку, працювати в групах, порівнювати; сформує міцні знання; розвине уяву, спостережливість; сприятиме дослідницькій роботі.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

 

  1. Відгадування загадки.

-      А чи цікаво вам, про що або про кого піде мова на уроці?

-      Щоб дізнатися це, треба відгадати загадку.

Мають хвіст та гострі зуби,

Кігті випускають.

Що брати це наші менші,

Люди добре знають.

Вміють плавати, стрибати,

Вигинають спини.

Спробуй їх тепер назвати!

Звісно, це … (тварини)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

-      Сьогодні на уроці ми ближче познайомимося з тваринами, закріпимо знання про характерні ознаки різних груп тварин, познайомимося з новою групою і їх зовнішньою будовою, навчимося їх берегти.

-      Чи корисні будуть для вас ці знання?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Гра «Впізнай групу тварин».

-      Світ тварин дуже різноманітний.  

-      Давайте разом з вами спробуємо впізнати групу тварин.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 

-  Яку групу тварин ми з вами не назвали?

-  Які ознаки звірів ви знаєте?

-  Чому звірів називають «ссавцями»?

-  Сьогодні на уроці ми розширимо  свої знання й уявлення про цю групу тварин, про будову звірів та особливості їхніх пристосувань до життя в різних природних умовах;  навчимося порівнювати і описувати  ссавців.

 

ІV. Робота над змістом уроку.

 

  1. Читання тексту з позначками «Допомога».

-      Я пропонує зараз пригадати, що ми раніше вивчали про цю групу тварин.

-      У кожного з вас є текст про звірів. Зараз ми будемо його читати, як науковці з олівцем в руках. У кружечках вам треба буде поставити позначки «+, -, !». Якщо інформація вам знайома, то ставте «+», якщо ні «-». А якщо для вас цікава, то «!».

 

Звірів легко розпізнати серед інших тварин. Їхнє тіло вкрите шерстю.  Шерсті у різних тварин може бути різна кількість.

У ведмедя, наприклад, її багато, а в слона – мало. Це залежить від того, де вони живуть. Але не в усіх звірів тіло вкрито шерстю. У китів та дельфінів її немає, лише кілька щетинок біля рота. Звірі живляться рослинами або тваринами. Більшість з них ходить на чотирьох лапах. Є такі, що можуть стрибати на двох. Це кенгуру.      Звірі живуть у лісі, у полі, на луці, у воді, під землею.      Кажани – це звірі, які можуть літати.   Передні лапи цих тварин перетворились на крила. Їх називають рукокрилими.    Усі звірі живородні. Вони народжують дитинчат без відкладання яєць.   Ці тварини вигодовують потомство молоком.Тому їх називають ссавцями.

 

- Що видалось незнайомим?

- Що зацікавило?

 

  1. Фізхвилинка. «Веселі звірята».

 

  1. Інтерактивна вправа «Інтерв’ю».

-      Багато цікавої інформації ви дізналися про звірів. Я пропоную провести вправу «Інтерв’ю». Поставте запитання один одному за прочитаним матеріалом. (кореспондент-респондент)

 

  1. Робота в парах.

-      Закріпимо отримані знання, виконаємо роботу в парах. Розподіліть тварин за місцем їх проживання.  (Наземні звірі: лісу – білка, вовк, заєць, лось, ведмідь, лисиця, їжак; степу – бабак, тушканчик, ховрах, миша, хом’як, кінь, сайгак; пустелі – верблюд, гієна, гепард, шакал, антилопа, койот, фенек  (маленька лисиця); води – кит, дельфін, тюлень, морж, морський лев, хохуля, видра; повітря – кажан.)

 

  1. Робота у групах. Стратегія «Кубування».

 

-      А зараз ми спробуємо описати тварину за планом. И допоможе нам це зробити цей кубик.

- Працювати будемо в групах. Обираємо колір.

- Подивіться на своє завдання. (План: назва тварини, розмір, частини тіла, шерсть. Слон, ховрах, жираф, лось, куниця, рись)

 

  1. Гра «Так – ні»

 

-      Зараз я пропоную пограти у гру «Так-ні». І ми разом перевіримо, чи всі діти можуть знайти звірів серед інших тварин. (Борсук, павук,  гієна, цикада, морж, пінгвін, песець, гадюка, горностай, кліщ,  тушканчик, крокодил, кенгуру, попелиця, страус, верблюд)

-      Які тварини не належать до групи звірів? (павук, кліщ, гадюка, крокодил, пінгвін, страус, цикада, попелиця)

 

  1. Метод «Прес»

 

-      Ці тварини вам добре знайомі. Доведіть мені, що  вони не належать до звірів. Висловіть свою думку, користуючись карткою.

 

  1.  Стратегія «Загадка». 

-      Якщо відгадаєте загадку, то дізнаєтесь, хто прийде до нас на урок.  

В тихе надвечір’я

В саду на подвір’я 

Котиться колютина,

В яблуках закутана.  (Їжак)

-      До якої групи належить ця тварина? Доведіть.    

 

  1.     Складання сенкану.  

Предмет

Їжак.

Опис

Боязкий, колючий.

Дія

Біжить, сховався, скрутився.

Відношення

Мені подобається ця тваринка.

Узагальнення

Звір.

 

  1. Складання тексту про їжачка.
  2.  Робота з деформованим текстом.

-  Прочитайте запис. Чи можна його назвати текстом?  (нічна їжак тварин  вдень спить він виходить а на вночі полювання)

-  Назвіть іменники у тексті.

 

14. Експрес-опитування.

- Згадаємо, що ми знаємо про іменник.

- На які питання відповідають іменники?

- Що означає іменник?

- Як визначити рід іменника?

 

15. Гра «Знайди зайве»

- Яке слово зайве? Чому (Вовк, лисиця, кіт, собака. Ведмідь, заячий, тигр, лев.)

 

16. Робота в парах.

 

- Спробуйте прочитати назву звіра. (М.в.а, л.в, о.е.ь, к.ж.н, п.н.а, з.й.е.я)

- Визначить рід іменників.

- Скільки предметів називає кожен іменник?

- Замініть їх так. Щоб вони позначали багато предметів.

 

17. Творча робота з текстом.

-      Записати речення, змінюючи число іменників. (Морж – морська тварина. Замість лап у нього широкі ласти. Куниця живе у густому лісі.)

 

 

V. Закріплення знань.

 

  1. Складання асоціативного куща.

 

-  З якою групою тварин ми познайомились на уроці? 

-  Про звірів ми сьогодні дізнались дуже багато. Давайте закріпимо свої знання. (Звірі – ссавці, шерсть, молоко, 4 лапи, народжуються, у лісі, у степу, у пустелі, у воді, у повітрі)

 

VІ. Рефлексія

 

  1.          Технологія «Незакінчене речення». Вправа «Мікрофон».

-       Чи сподобався вам урок?

-       Чи справдилися ваші очікування?

-       Чому навчив вас цей урок?

-       Я пропоную висловити свою думку у цей чарівний мікрофон.

«Цей урок мене навчив …»

 

VІІ. Домашнє завдання

 

-      Доберіть інформацію «Як звірі спілкуються між собою»

-      Тренуватися у зміні іменників за числами

 

 

 

doc
Додано
29 квітня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку