Управління часом – мистецтво, яке, на жаль, доступне не кожному. Хоча здавалося б, що може бути простіше: просто виконуй усі завдання по черзі, чи не так? Проте цей підхід не працює. Точніше, працює, але далеко не в усіх. Чому так? Тому що різним людям потрібні різні стратегії управління часом. Якщо ви вчитель, то вам цілком може не підійти спосіб, який використовує бізнесмен. Усі люди працюють по-різному та на різних роботах, тож і стилі управління часом у всіх різні. Як і проблеми з цим. 

Загалом людей, які неправильно керують своїм часом, дослідники обʼєднали в кілька груп:

  • Філантроп. Це про вас, якщо ваш графік зосереджений на допомозі іншим, а не на тому, що важливо для вас. Натомість ваші завдання так і лишаються невиконаними до останнього.
  • Прокрастинатор. Ці люди щосили відкладають виконання завдань. І що важливіше завдання, то менше ймовірність того, що воно буде вчасно виконане. 
  • Неуважний. Такі люди прагнуть впоратися із задачею, проте їх постійно щось відволікає, до того ж надовго. А повернутися до роботи потім дуже важко. 
  • Недооцінювач. А от ці люди впевнені, що виконання завдання не займе в них багато часу, адже воно таке просте! Тож і відкладають його до останнього, а потім нічого не встигають. 
  • Пожежник. Це про тих, хто працює над кількома завданнями одночасно і не відчуває задоволення, якщо завдання лише одне. Навіть якщо їм усе вдається, насправді такий підхід призведе лише до вигорання. 
  • Перфекціоніст. Такі люди не можуть закінчити завдання доти, доки воно не виконане ідеально. Тож вони працюватимуть над ним понаднормово і максимально довго. А от як зупинитися, вони не знають. 

Спробуйте проаналізувати свою поведінку та визначити, який із перелічених стилів управління часом вам ближчий. Якщо жоден, то подумайте та проаналізуйте свою поведінку ще раз, або ж похваліть себе за правильний підхід до тайм-менеджменту.

Враховуючи, що дійсно ставимося до часу всі ми по-різному, то варто шукати різні підходи до розвʼязання проблем, повʼязаних із його розподілом. Утім, усе ж таки є універсальні підходи, які варто спробувати на початку, коли ви тільки шукаєте правильний шлях. 

7 порад з управління часом 

1. Починайте свій день із плану.

Насправді буквально все починається з плану. Планування – проста, але максимально ефективна дія. Найпростіше, що можна зробити, це скласти список справ, які вам потрібно виконати. Впоралися? Не забудьте викреслити його зі списку – це додає мотивації працювати далі. 

2. Розташуйте завдання за пріоритетністю. 

Розставлення пріоритетів дозволяє продуктивно використовувати час і зосередитися на найважливіших завданнях, а не поринути в хаос.

3. Розділіть великі проєкти на менші завдання.

Однією з причин того, що люди не встигають вчасно виконати великі завдання, є відчуття перевантаженості. Для того, аби впоратися з ним, спробуйте розбити великий проєкт на кілька невеличких – таким чином ми ніби обманюємо мозок і завдання здається вже не таким складним. 

4. Менше відволікайтеся. 

Так, усі відволікаються. До того ж факторів, які привертають нашу увагу більше, ніж виконання робочих завдань, завжди чимало! Контролювати все та завжди неможливо, проте можна обмежити кількість речей, які вас відволікають. Подумайте та складіть список речей, на які зазвичай відволікаєтеся: соцмережі, переписки з колегами та друзями (не робочі), інтернет-серфінг тощо, а потім – створіть перелік рішень для цих проблем. 

5. Відмовтеся від багатозадачності.

Так, багатозадачність в останні роки перетворилася ледь не на культ, але численні дослідження довели, що насправді вона знижує продуктивність роботи. Зокрема, людині складно швидко перемкнутися між завдання, це створює додаткове навантаження на мозок. Тож краще все ж зосередитися на виконання одного завдання, а потім перейти до іншого. 

6. Забронюйте вихідні.

Навіть якщо у вас багато роботи, це не означає, що ви не маєте права на відпочинок. Навпаки, якісний відпочинок дозволить взятися за виконання робочих завдань більш енергійно. Тож чітко визначте дні, коли ви відпочиваєте. Наприклад, якщо вам усе ж потрібно попрацювати в суботу, в неділю точно відпочиньте. До того ж такий підхід стимулюватиме вас впоратися з усіма завданнями вчасно, аби не псувати собі відпочинок. 

7. Додайте трохи самоаналізу

Зрештою, настав час подумати про те, чого ви досягли, і налаштуватися на успіх наступного дня. Це ідеальний час, щоб переглянути свій список справ того дня, щоб побачити всі пункти, які ви позначили, і те, що ще залишилося виконати завтра. Огляд наприкінці дня також є шансом чесно поміркувати про те, наскільки добре ви розподілили свій час цього дня. За допомогою саморефлексії ви можете визначити, що працює найкраще, а також – де ви можете продовжувати вдосконалюватися.

Бажаєте дізнатися більше про таємниці управління часом? Тоді обовʼязково перегляньте вебінар Юлії Батури «Тайм-менеджмент для учнів та вчителів: корисні інструменти та лайфхаки». Вона поділилася цікавими інструментами, які дозволяють оптимізувати робочі процеси шляхом ефективного керування часом та використання інструментів керуванням часом на уроках з навчальною та виховною метою. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter